Back to college

Balliol College
De stad en de universiteit zijn eigenlijk één. Er zijn 38 colleges van de University of Oxford op een oppervlakte van 45 vierkante kilometer. Er studeren hier 21.000 studenten. Behalve de colleges en de halls bezit de universiteit ook winkels en cafés. De universiteit brengt al het geld binnen hier en is dus oppermachtig. Zonder universiteit geen Oxford.

De colleges zijn overdag te bezichtigen. Soms is de toegang gratis, soms betaal je een paar pond. Als student krijg je korting en gelukkig hebben wij onze studentenkaart van Swansea University nog (zonder datum, dus genieten we als echte Hollanders van ons voordeeltje. Mijn Vega Vriendin is een onwijze Oxfordfan, dus haar doel is hier zoveel mogelijk colleges te bezoeken. Ikzelf....couldn't care less. Het is wel allemaal mooi en leuk en echt Engels met mooie tuinen en soms kom je een bekende naam tegen op de muur, maar na verloop van tijd vormen al die colleges in je hoofd één grote warboel van sombere eetzalen en authentieke bakstenen. Toen ik mijn foto's ging uitzoeken, moest ik met mijn dagboek erbij uitpuzzelen van welk college ze waren. Maar goed, ik ben er wel geweest. Je kunt mij er niet van beschuldigen dat ik een cultuurbarbaar ben. 


Wadham College
 

Kebble College
 
Jesus College


 
Balliol College


Trinity College

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten